Medobčinska uprava
Medobčinska uprava
- Vodja medobčinske uprave, Suzana Konec
- Svetovalka za prekrškovni postopek, Mia Kravanja
- Višja svetovalka za inšpekcijske zadeve (odsotna), Maja Ipavec Humar
- Inšpektorica, Katja Smrekar
- Redar, Damijan Uršič
- Redar, Janko Volarič
- Redar, Vojko Fon
- Redar (odsoten), Marko Ivanc
- Redar, Goran Benić
Medobčinska uprava občin Bovec, Kobarid, Tolmin in Kanal ob Soči
Trg svobode 2
5222 Kobarid
Trg svobode 2
5222 Kobarid
Nagovor
Medobčinska uprava treh občin (Bovec, Kobarid in Tolmin) je bila ustanovljena sredi leta 2006. V letu 2009 je svoje delovanje razširila še na območje Občine Kanal ob Soči. Odlok, ki so ga ločeno obravnavali in sprejeli občinski sveti vseh štirih občin ustanoviteljic, predstavlja dodaten element sodelovanja, kjer je to smiselno in predvsem racionalno.
S ciljem znižanja stroškov in racionalizacije poslovanja je bila, v sklopu Medobčinske uprave, za opravljanje upravnih in strokovnih nalog občinskih uprav občin ustanoviteljic, kot notranja organizacijska enota ustanovljena Medobčinska inšpekcija, v okviru katere deluje tudi Medobčinsko redarstvo. V letu 2014 so potekali dogovori in usklajevanja za razširitev pristojnosti tudi na zagotavljanje in izvajanje javnih služb in v ta namen ustanovitev posebnega oddelka znotraj Medobčinske uprave.
Tako Medobčinska uprava za občine ustanoviteljice opravlja naloge občinske inšpekcije in občinskega redarstva ter druge naloge v skladu s predpisi posameznih občin. Po vsebini gre predvsem za nadzor na področju cestnega prometa, lokalnih javnih cest in državnih cest v naseljih, turistične takse, nedovoljenega kampiranja, črnih odlagališč in zapuščenih vozil ter komunalnih odpadkov. Poleg tega pa nadziramo še izvajanje odlokov o odvajanju in čiščenju odpadnih voda, o občinskih taksah, o plakatiranju, o prometnem in obrežnem režimu in druge odloke, ki jih sprejme Občinski svet ter izvajanje Zakona o zaščiti živali in Zakona o plovbi po celinskih vodah, kjer v zadnjih letih Medobčinska uprava opravlja tudi naloge upravljanja režima na Soči.
Zaradi narave nalog, ki jih za občine izvaja Medobčinska inšpekcija, je ta tudi prekrškovni organ občin ustanoviteljic, njene pooblaščene osebe pa vodijo prekrškovni postopek in o prekrških, ki so kot taki definirani z zakoni in občinskimi odloki, odločajo glede na krajevno pristojnost posamezne občine.
Medobčinska inšpekcija nadzira tako izvajalce (javna podjetja, javni zavodi, koncesionarji) in upravljavce (največkrat občina) kot tudi uporabnike.
Prav to pa je glavni razlog za to, da si pri našem delu želimo tudi vašega aktivnega sodelovanja. Na osnovi vaših utemeljenih pripomb, mnenj in predlogov bomo delo, ki ga opravljamo, lahko izvajali bolje in bolj učinkovito, hkrati pa ga tudi približali vam občanom, pa tudi vsem občasnim ali naključnim obiskovalcem zgornjega Posočja.
Organizirani smo tako, da uporabniki najprej kontaktirajo redarja za območje posamezne občine. V kolikor ni dosegljiv ali gre za druga organizacijska vprašanja je na voljo kontaktna številka oziroma e-naslov direktorja, v primerih nestrinjanja z izrečenimi sankcijami pa je na voljo svetovalka za prekrškovni postopek. V tem zadnjem primeru pa moramo opozoriti, da je vedno nujna pisna pritožba / ugovor, na katero lahko vsakdo pričakuje pisni odgovor.
Organiziranost
Organiziranost
Medobčinska uprava pokriva naslednja področja :
- medobčinsko inšpekcijo
- medobčinsko redarstvo
- medobčinski nadzor občinskih cest
Izhodišča za organizacijo in delovanje občinske redarske službe občine predstavljajo pravice in dolžnosti, ki so opredeljene v Zakonu o redarstvu, Zakonu o varstvu javnega reda in miru, Zakon o varnosti cestnega prometa, Zakon o prekrških in občinskih odlokih.
Organizacija in delovno področje redarske službe pa temelji tudi na podlagi Zakonu o redarstvu. V določbi drugega odstavka 3. člena Zakona o redarstvu je opredeljeno, da občinsko redarstvo skrbi na podlagi posameznih zakonov in občinskih predpisov, izdanimi na njihovi podlagi za:
- varen in neoviran cestni promet v naseljih;
- varnost cest in okolja v naseljih in na občinskih cestah zunaj naselij;
- varnost na občinskih javnih poteh, rekreacijskih in drugih javnih površinah;
- varnost javnega premoženja, naravne in kulturne dediščine;
- vzdrževanje javnega reda in miru.
V Zakonu o varstvu javnega reda in miru (Uradni list RS, št. 70/2006, ZJRM-1) je v določbi tretjega odstavka 27. člena opredeljena pristojnost občinskega redarstva za nadzor nad izvajanjem določenih določb tega zakona oziroma pristojnost za odločanje o posameznih prekrških, ki so opredeljeni v ZJRM-1.
Občinsko redarstvo lahko skladno z določbami ZJRM-1 v prekrškovnem postopku odloča o naslednjih kršitvah:
- nedostojno vedenje (7. člen);
- beračenje na javnem kraju (9. člen);
- uporaba nevarnih predmetov (prvi odstavek 11. člena);
- poškodovanje uradnega napisa, oznake ali odločbe (12. člen);
- pisanje po objektih (13. člen);
- vandalizem (16. člen);
- kampiranje (18. člen)
- uporaba živali (19. člen);
- neupoštevanje zakonitega ukrepa uradnih oseb (prvi in tretji odstavek 22. člena)
Delo redarske službe mora biti usmerjeno v preprečevanje in odkrivanje kršitev, ki predstavljajo večjo nevarnost za javni red in imajo škodljive posledice za osebe, premoženje in okolje; redarska služba mora v primeru zaznane kršitev ukrepati sorazmerno, v skladu z naravo kršitve in njenimi posledicami.
Gre torej za škodljiva ravnanja skupin ali posameznikov, ki se na javnem kraju nedostojno, drzno ali nasilno vedejo, ki ustvarjajo nered v gostinskih lokalih, na javnih shodih in na javnih prireditvah, ki uporabljajo nevarne predmete ali nevarne snovi, ki povzročajo hrup, ki beračijo, nedovoljeno kampirajo in prenočujejo na javnih krajih, ki ustvarjajo vandalizem, nehumano in v nasprotju s predpisi uporabljajo in vodijo živali, uničujejo državne simbole in pišejo po zgradbah. Vsa navedena škodljiva in kazniva ravnanja zmanjšujejo kakovost bivanja in gibanja na javnih površinah in v javnih prostorih. Občinska redarska služba ima pristojnosti, pooblastila in naloge, da se aktivno vključijo v proces kontinuiranega zagotavljanja javnega reda in miru na območju občine.
V Zakonu o varnosti cestnega prometa (Uradni list RS, št. 133/2006, ZVCP-1-UPB4) so opredeljena pooblastila občinskega redarstva na področju cestnega prometa v občini.
Skladno z določbo 14. člena ZVCP občinski redarji zaradi zagotavljanja varnega in neoviranega cestnega prometa:
1. izvajajo nadzor nad ustavljenimi in parkiranimi vozili ter ovirami v naselju;
2. izvajajo nadzor nad ravnanjem udeležencev cestnega prometa v območju umirjenega prometa in območju za pešce;
3. ugotavljajo kršitve določb 113. člena ZVCP o varstvu cest in okolja v naselju in na občinskih cestah zunaj naselja.
Pri opravljanju navedenih nalog občinski redarji izrekajo globe in opozorila ter izvajajo pooblastila in ukrepe, ki so prenešeni nanje s tem in drugimi zakoni, ter ukrepe, določene z občinskimi predpisi.
Občinski redar je oseba, ki ima poseben status, ki mu ga določa Zakon o redarstvu in ostali zakoni ter podzakonski akti, v katerem so opredeljena njegova pooblastila.
Iz vsebine pooblastil, ki so določena v Zakonu o redarstvu, Zakonu o varstvu javnega reda in miru, Zakon o varnosti cestnega prometa, Zakon o prekrških in občinskih odlokih ima občinski redar status:
- prekrškovnega organa,
- pooblaščene uradne osebe.
Občinski redar je skladno z določbo 126. člena Kazenskega zakonika in zgoraj navedenimi predpisi, pooblaščena uradna oseba.
Posamezne oziroma konkretne naloge občinskih redarjev lahko občina opredeli tudi z občinskimi odloki. V določbi prvega odstavka 3. člena Zakona o prekrških (Uradni list RS, št. 3/2007, ZP-1-UPB4) je opredeljeno, da se lahko prekrški določijo tudi z odlokom samoupravne lokalne skupnosti.
Občinski redar ima pri opravljanju nalog naslednja pooblastila :
- Opozorilo
- Ustna odredba
- Ugotavljanje istovetnosti
- Varnostni pregled osebe
- Zaseg predmetov
- Zadržanje storilca prekrška in kaznivega dejanja
Občinski redar deluje v Občini Kobarid po sprejetih občinskih odlokih in predpisih in sicer :
- Odlok o ravnanju z komunalnimi odpadki v občini Kobarid, kjer so njegove pristojnosti določene v 35,36, 37, 38 in 39 členu odloka
- Odlok o prometnem in obrežnem režimu na območju občine Kobarid, kjer so njegove pristojnosti določene v 21,22, 23, in 24 členu odloka
- Odlok o občinskih cestah, kjer so njegove pristojnosti določene v 54,56, 57,58,59 in 60 členu odloka
- Odlok o turistični taksi v občini Kobarid,kjer so njegove pristojnost določene v 8. Členu odloka